Ελληνική Εκπαιδευτική Εταιρία

Η Ελληνική Εκπαιδευτική Εταιρεία διοικείται από πενταμελές Εκτελεστικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν οι τρεις ιδρυτές της Εταιρείας, συνδέοντας έτσι και με τη μέχρι σήμερα προσφορά των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα, καθώς και δύο επιστήμονες, εμπειρογνώμονες με διεθνή παρουσία στους τομείς εξειδίκευσης του έργου της. Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου καθώς και Ακαδημαϊκός Διευθυντής είναι ο Καθηγητής Δημήτρης Ματθαίου.
Το έργο του Κέντρου Έρευνας ξεκίνησε ήδη από τον Οκτώβριο 2012 με την προσφορά τετραετούς Προγράμματος Σπουδών υψηλής ποιότητας στις Παιδαγωγικές Επιστήμες (MA Degree for Primary Education), το οποίο παρέχεται από το Βρετανικό Πανεπιστήμιο του Dundee, και ταυτόχρονα σχεδόν με τη συμμετοχή του στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό και ερευνητικό γίγνεσθαι, έτσι ώστε να ενισχυθεί ο ακαδημαϊκός χαρακτήρας του οργανισμού και η επιστημονική του επάρκεια. Το Κέντρο Έρευνας συμμετέχει ήδη σε σειρά ευρωπαϊκών συμπράξεων για την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη σχολική εκπαίδευση, για την ποιότητα και την εκπαιδευτική πολιτική.

Προγράμματα σπουδών

Στο πλαίσιο της μορφωτικής της αποστολής, η Ελληνική Εκπαιδευτική Εταιρία, με τη συνεργασία του Βρετανικού Πανεπιστημίου του Dundee, προσφέρει το τετραετές προπτυχιακό Πρόγραμμα στις Παιδαγωγικές Επιστήμες, για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση [MA (Ηοns) Education]. Αυτό το απαιτητικό και υψηλής ποιότητας πρόγραμμα απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να γίνουν δάσκαλοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και σε σχολεία διεθνώς.

Από τον Μάρτιο 2013 προσφέρεται επίσης και το εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Εκπαίδευση (Master of Education (MEd)], του ίδιου πανεπιστημίου. Το Μεταπτυχιακό αυτό Πρόγραμμα έχει ειδικά σχεδιασθεί ώστε να καλύψει τις ανάγκες επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εν ενεργεία εκπαιδευτικών αλλά και όσων θα ήθελαν να ασχοληθούν μελλοντικά με την εκπαίδευση. Έτσι, ο σχετικός τίτλος (MEd) αναγνωρίζεται από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και συνιστά ταυτόχρονα ένα ισχυρό προσόν επαγγελματικής εξέλιξης στο χώρο της εκπαίδευσης («πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας»).

Ισολογισμός 2014

Πανεπιστήμιο Dundee

O Οργανισμός

Το Πανεπιστήμιο του Dundee έχει τις ρίζες του στο έτος 1881, όταν ιδρύθηκε το University College of Dundee. Έγινε ανεξάρτητο Πανεπιστήμιο το 1967, μετά από 70 έτη συνεργασίας με το St. Andrews University. Φιλοξενεί περισσότερους από 17.000 φοιτητές με περισσότερα από 3.000 άτομα προσωπικό. Βρίσκεται στην 140η θέση σε σύνολο 200 κορυφαίων ανά τον κόσμο πανεπιστημίων, σύμφωνα με την αξιολόγηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το έτος 2010-2011 (Times Higher Education 2010-11 World University Rankings) και στην πρώτη δεκάδα των πανεπιστημίων του Ηνωμένου Βασιλείου σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του στον τομέα διδακτική και μάθηση (Times Higher Education Student Experience Survey 2010). To 54% των ερευνητικών προγραμμάτων του Πανεπιστημίου επιτυγχάνει υψηλή βαθμολογία και βρίσκεται μεταξύ των «κορυφαίων παγκοσμίως πανεπιστημιακών ιδρυμάτων», σύμφωνα με την πιο πρόσφατη Αξιολόγηση Ερευνητικών Προγραμμάτων (Research Assessment Exercise 2008). Το School of Education, Social Work and Community Education, του Πανεπιστημίου του Dundee είναι σχολή επαγγελματικής κατάρτισης που προσφέρει εκπαίδευση και κατάρτιση καθώς και πολλαπλές δυνατότητες έρευνας σε μια σειρά ειδικοτήτων στους τομείς της Εκπαίδευσης Δασκάλων Κοινωνικών Λειτουργών, κοινοτικής ανάπτυξης και κοινωνικής οικονομίας. Το School of Education, Social Work and Community Education, του Πανεπιστημίου του Dundee έχει αναπτύξει διεθνείς συνεργασίες στην Αφρική, την Ευρώπη και αναπτυξιακά πλάνα στην Ινδία, την Νότια Αμερική και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η συνεργασία του University of Dundee με τα Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα, μέσω του Hellenic Association for Education, συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση της διεθνούς διάστασης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων των Εκπαιδευτηρίων. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε το www.dundee.ac.uk

Το πλαίσιο συνεργασίας

Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα

Ο οργανισμός

Τα Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα (ΕΚΓ) ιδρύθηκαν το 1973. Είναι ένα από τα ιστορικότερα και αξιολογότερα ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα που παρέχει εκπαιδευτικά προγράμματα από την προσχολική αγωγή έως και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Στα καινοτόμα, εγκεκριμένα εκπαιδευτικά του προγράμματα περιλαμβάνονται το ΙΒ Primary Years Program (ΡΥΡ) και το Diploma Programme του International Baccalaureate (ΙΒ DP). Αποστολή του είναι να αντιμετωπίζει τις διαρκώς αυξανόμενες εκπαιδευτικές απαιτήσεις συμβάλλοντας παράλληλα στην ακαδημαϊκή διάκριση των μαθητών του στοχεύοντας στο σωστό επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε το www.cgs.gr

Το πλαίσιο συνεργασίας

Η Ελληνική Εκπαιδευτική Εταιρεία συνεστήθη με πρωτοβουλία των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα, ενός από τους πλέον έγκυρους εκπαιδευτικούς οργανισμούς στη χώρα, με στόχο να συμβάλλει στην έρευνα και τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Τα Εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα συνεργάζονται με την Ελληνική Εκπαιδευτική Εταιρία πρώτιστα στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης των φοιτητών. Το Πρόγραμμα ΜΑ (Hons) in Education προσφέρεται σε άμεση συνεργασία με τα Σχολεία στο συγκρότημα των ΕΚΓ, διασφαλίζοντας έτσι πολλαπλά οφέλη για το φοιτητή καθώς και άμεση επαγγελματική κατάρτιση και προοπτική. Οι φοιτητές έχουν άμεση πρόσβαση στις σχολικές τάξεις καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, συμμετέχοντας πλήρως στη σχολική ζωή και απολαμβάνοντας τα οφέλη της εμπειρίας των εν ενεργεία εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα, τα ΕΚΓ αντλούν από την Ελληνική Εκπαιδευτική Εταιρία επιστημονική γνώση για τη μετεξέλιξη και την ενίσχυση των εκπαιδευτικών τους προγραμμάτων καθώς και για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών του.

Ζωή Γείτονα

Διευθύντρια HAEd

Η Ζωή Γείτονα γεννήθηκε στην Αθήνα, Ελλάδα το 1983. Είναι απόφοιτος του International Baccalaureate Diploma Programme των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα και συνέχισε τις σπουδές της στο Imperial College του Λονδίνου, όπου έλαβε το Bachelor of Science (Honours) in Mathematics with Management.

Έχει ολοκληρώσει Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Διδακτική των Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, με έμφαση στις Διεθνείς Προοπτικές στη Διδακτική των Μαθηματικών και το 2005 συνέχισε τις σπουδές της στην Εκπαίδευση στο Harvard Graduate School of Education, όπου και ολοκλήρωσε δεύτερο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Μάθηση και Διδασκαλία.

Το 2006, μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα, ορίστηκε Συντονίστρια του Προγράμματος IB Diploma στα Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα. Παράλληλα, δίδαξε Μαθηματικά σε επίπεδο Γυμνασίου και στο πρόγραμμα IB Diploma.

Η κ. Γείτονα είναι επίσης αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα και παράλληλα Διευθύντρια της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Εταιρίας.

Erika Cunningham

Η Erika Cunningham σπούδασε Παιδαγωγικές Επιστήμες στο Moray House στο Εδιμβούργο, Σκωτία, πριν αρχίσει να εργάζεται σε σχολεία στη Σκωτία και τις ΗΠΑ. Αφού δίδαξε στην πρωτοβάθμια τάξη, κινήθηκα προς την προσχολική εκπαίδευση. Αυτό αποδείχθηκε να είναι μια θετική αλλαγή κατεύθυνσης και μετά από αυτό, απασχολήθηκε και σε άλλες δομές προσχολικής αγωγής αναλαμβάνοντας οργανωτικούς και συμβουλευτικούς ρόλους.
Το 2005 ήρθε στο Πανεπιστήμιο του Dundee με απόσπαση και το 2007 αποδέχθηκε μια μόνιμη θέση εργασίας, κυρίως στον τομέα της Προσχολικής Αγωγής για τα προπτυχιακά αλλά και τα μεταπτυχιακά προγράμματα.
Κατά την παραμονή της στο Πανεπιστήμιο του Dundee, ο ρόλος της έχει διαφοροποιηθεί και αναπτυχθεί και τώρα έχει αναλάβει τη διαχείριση, τη διδασκαλία και διοικητικές αρμοδιότητες τόσο για το πρόγραμμα MA (Hons) στην Εκπαίδευση και όσο και για το Μεταπτυχιακό στις Eπιστήμες της Aγωγής και της Eκπαίδευσης (Med).
Η Erika έχει αναπτύξει ερευνητική εμπειρία, τόσο ανεξάρτητα όσο και σε συνεργασία με τους συναδέλφους εντός Dundee αλλά και σε ένα διεθνές πλαίσιο. Επιπλέον, αυτή τη στιγμή ετοιμάζει το διδακτορικό της – σε συμφωνία με προηγούμενα ερευνητικά της ενδιαφέροντα, αυτό εξετάζει τις εμπειρίες των νέων εκπαιδευτικών κατά το έτος εισαγωγής τους στον εργασιακό χώρο, και ιδίως τις πτυχές του επαγγελματισμού, της αυτονομίας και της ευρωπαϊκής πολιτικής.
Όταν δεν εργάζεται, απολαμβάνει να ξεκουράζεται κάνοντας μακρινούς περιπάτους με τα δύο σκυλιά της – τέλεια δραστηριότητα για το τέλος μιας κουραστικής μέρας!

Teresa Moran, Associate Dean of Education and Professional Development

Teresa Moran is a senior lecturer and Associate Dean (Education and Professional Development) and Director of Learning and Teaching in the School of Education, Social Work and Community Education.She graduated with a BEd from St Andrew’s College, Glasgow in 1982 and from Dundee University with an MEd (Hons) in 1986 with a thesis entitled “The Development of Reading: A Critical Stage”.Teresa worked in a number of primary schools in Tayside before becoming Senior Teacher in 1989 and a Deputy Head Teacher in 1990. She was seconded to Northern College (Dundee campus) in 1997 with Religious and Moral Education as her main teaching focus. She took over the role of School Experience Convener for the PGDE(P) in 2002 and then became the Programme Director for the same programme two years later. In 2008 she became an Associate Dean.She has been an External Examiner for teacher education programmes at Glasgow, Strathclyde and York St John Universities and has been a member of a number of accreditation and review panels for new teacher education programmes.Teresa is particularly interested in values in education and values education and chaired the Scottish Teacher Education Committee (STEC) Inclusion Project in 2009-2011, culminating in the publication of a document entitled “A Framework for Inclusion”.

Mike Naulty, Associate Dean of Business Development

Mike Naulty is a Senior Lecturer in Community Education and is also Associate Dean for Business Development within the School of Education, Social Work and Community Education. His teaching and research interests are in professional leadership and management and organisational learning and development. He is also interested in the role education plays in supporting continuous professional development and inter-professional practice. He has been involved in a range of training and research consultancy both at national and international level over his time in higher education and is currently a member of the Community Learning and Development (CLD) Standards Council for Scotland.

Mary Knight, Lecturer, Head of undergraduate programmes

Mary Knight has been a member of staff in the University for five years and in that time she has had a number of responsibilities including managing modules, taking on the role of convener in the BEd and MA programme, involvement in developing new modules and contributing to the re-validation of the programme in 2012.

She is currently the Programme Director for PGDE primary and secondary programme, which involves management and development of the programme. In addition she is also the Convener for the MA (Hons) Education, Athens, where she is responsible for managing, developing and monitoring the programme, as well as teaching on the programme in Athens.

Mary has a keen interest in student development, especially in the area of behaviour management, in relation to the affective, cognitive and behavioural perceptions and practices of novice and expert teachers, and how this develops over time and through experience.

She lectures mainly in Professional Practice and Theory, Language in the primary school and Education Studies and has and continues to contribute to undergraduate research modules.

Mary is involved in national partnerships between ITEs and Education Scotland, and participates in, and contributes to, the development of “Assessment” and “Positive Relationships” in relation to education.

Degrees & Qualifications

  • Professional Doctorate in Education (ongoing)
  • Postgraduate Certificate in Teaching in Higher Education, LTA in Higher Education
  • B.A. (Honours), 1st Class, in English Language and Literature
  • PGCE in Primary Education
  • M.A. (Honours), Class 2:1, in Psychology

Θεανώ Ν. Μιχαηλίδου

Πτυχιούχος Ελληνικής και Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Αγγλικών Σπουδών). Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ (Σχολή Ελληνικών και Ρωμαϊκών Σπουδών). Εργάστηκε επί μία εξαετία στα ερευνητικά προγράμματα: «Ιστορία του Νεοελληνικού Θεάτρου» (Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Κρήτης) και «Βιβλιογραφική έρευνα και επιστημονική τεκμηρίωση» (Ακαδημία Αθηνών). Ανέλαβε την ταξινόμηση και καταλογογράφηση ιστορικών και λογοτεχνικών αρχείων, μεταξύ των οποίων το Αρχείο Στρατή Τσίρκα και το Αρχείο Κώστα Βάρναλη. Συμμετείχε ως μέλος της ομάδας ειδικών στην ταξινόμηση και καταλογογράφηση του Αρχείου Γ. Σεφέρη. Εξωτερική συνεργάτιδα των Αρχείων της Γενναδείου Βιβλιοθήκης από το 1997. Οι δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν μελέτες σε περιοδικά και φιλολογικές εκδόσεις λογοτεχνικών κειμένων. Από το 1996 είναι υπεύθυνη λογοτεχνίας στο τμήμα του Διεθνούς Απολυτηρίου στα Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα.

Μαρία Πλανά

Η Μαρία είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με υποτροφία του κληροδοτήματος «Παπαδάκη». Από το 1992 εργάζεται ως φιλόλογος στο γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα- Γείτονα, διδάσκοντας Ελληνική Γλώσσα και Ιστορία. Επιπλέον, έχει αναλάβει το ρόλο της αναπληρώτριας διευθύντριας του γυμνασίου και του συντονιστή των ανθρωπιστικών επιστημών. Η μακρά εκπαιδευτική της εμπειρία και οι δεξιότητες συντονισμού συνδυάζονται με μια ευρεία επιμόρφωση και ανάπτυξη σε νέες παιδαγωγικές προσεγγίσειςκαι τρόπους αξιολόγησης, τόσο στο εθνικό πρόγραμμα, όσο και στο ΙΒ πρόγραμμα. Έχει ενταχθεί στο διδακτικό προσωπικό του HAEd από το 2013.